Huurachterstand

Voor of op de eerste dag van elke maand betaalt u de huur aan Centrada. Betaalt u niet op tijd, dan is er sprake van een huur- of betalingsachterstand.

Wat gebeurt er bij een huurachterstand?

Niemand wil een huurachterstand hebben. Zodra blijkt dat u toch een huurachterstand heeft, nemen we daarom zo snel mogelijk contact met u op. We geloven in een persoonlijke benadering; iemand met een luisterend oor die praktische oplossingen biedt en de organisaties en instanties kent die u eventueel verder kunnen helpen. Onze inspanningen zijn erop gericht om te voorkomen dat u, bovenop uw huurachterstand, extra kosten krijgt. Dat gebeurt namelijk wanneer betaling uitblijft en Centrada genoodzaakt is de gerechtsdeurwaarder in te schakelen. In het uiterste geval kan het zelfs voorkomen dat we bij de Kantonrechter toestemming vragen om de huurovereenkomst te ontbinden en de woning te mogen ontruimen.

Wat moet u doen bij een huurachterstand?

Kunt u uw huur of overige verplichtingen aan Centrada niet tijdig betalen, neem dan zo snel mogelijk contact op met één van onze incassoconsulenten. Zij zijn dagelijks bereikbaar op 0320 239600. Ze zoeken dan samen met u naar een passende oplossing. Zo kunnen we voorkomen dat uw achterstand verder oploopt of dat de gerechtsdeurwaarder wordt ingeschakeld.

Hoe eerder u contact opneemt met een incassoconsulent van Centrada, hoe beter we u kunnen helpen bij het inlopen van een betalingsachterstand.

Heeft u een bijstandsuitkering?

Wist u dat het mogelijk is om de huur rechtstreeks vanuit de uitkering te betalen? Hierdoor betaalt u de huur altijd op tijd. Dus geen betalingsherinneringen en aanmaningen meer. Of erger nog: een deurwaarder aan de deur. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op met uw klantmanager van de afdeling Werk, Inkomen en Zorg van de gemeente Lelystad.

Samenwerkingspartners

Centrada werkt met diverse partners samen in Lelystad. Wellicht kunnen zij u helpen op het moment dat het betalen van uw rekeningen niet zo makkelijk gaat. U vindt onder het kopje 'samenwerkingspartners' linken naar de websites.

Wat is een acceptemail?

Een acceptemail is simpel gezegd een rekening, herinnering of aanmaning in uw digitale brievenbus. Bij een acceptemail hoeft u geen gegevens meer over te tikken van papier naar uw scherm, u kunt direct en supersnel betalen. Acceptemail is een product van AcceptEasy.

Wanneer ontvang ik een acceptemail?

U ontvangt een acceptemail als u de huur of een factuur niet op tijd heeft betaald. Dit is alleen mogelijk als wij een emailadres van u hebben. 

De betaalstrook in de acceptemail is rood. Wat betekent dit?

Een rood gekleurde betaalstrook betekent dat de betaaltermijn is verstreken. Deze acceptemail is vervallen en kan niet meer gebruikt worden. U moet contact met ons opnemen. Wij kunnen u eventueel een nieuwe acceptemail sturen waarmee u alsnog kunt betalen.

Kan ik mijn maandelijkse huurrekening ook via acceptemail ontvangen?

Vanaf 2020 verstuurt Centrada geen acceptgiro’s meer. Wilt u graag acceptemails ontvangen, dan is het van belang dat wij uw emailadres hebben. U kunt uw emailadres zelf aan uw gegevens toevoegen door in te loggen op onze website. Heeft u hier hulp bij nodig, dan kunt u tijdens kantoortijden terecht bij onze Klantenservice, tel: 0320 239 600